Waarom loopt mijn beeld niet synchroon met mijn geluid?

Waarom loopt mijn beeld niet synchroon met mijn geluid?

Wanneer het beeld en geluid niet synchroon lopen, is dat meestal te wijten aan de internetverbinding of aan de gebruikte hardware.

Voor het testen van de internetverbinding kun je gaan naar https://weseedo.speedtestcustom.com/. Kijk hier vooral naar de waarden van ping en upload.
  1. Wanneer de waarde voor ping erg hoog is, zorgt dit ervoor dat elke van de duizenden pakketjes data met die zelfde tijd vertraagd worden verstuurd. Wanneer je op de Wi-Fi werkt, controleer of de dekking volstaat en probeer eventueel dichter bij het Wi-Fi modem te gaan zitten om te kijken of dit verbeterd. Als deze waarde hoger ligt dan 50 ms dan kan dat resulteren in haperend beeld en geluid of beeld en geluid dat niet synchroon loopt.

    Wanneer je via een kabel op de router/modem bent aangesloten en deze waarde is erg hoog, test dan eventueel met een andere kabel.

    Als bovenstaande deze waarde niet naar beneden brengt, neem dan contact op met de internet leverancier om na te vragen wat hieraan gedaan kan worden.

  2. Wanneer de upload van de verbinding erg laag is, heeft dit veel invloed op de verbinding. WeSeeDo zal proberen de kwaliteit naar beneden bij te stellen om problemen te voorkomen, echter is dit niet altijd voldoende. De minimale upload waarde is 2 Mbps. Hoe hoger deze waarde, hoe sneller uw verbinding is.
Soms kan het ook aan de hardware van de pc of laptop liggen. Wanneer de hardware in de regel erg traag functioneert, zal dit ook zeker invloed hebben op de verbinding. 

    • Related Articles

    • Waarom werkt mijn microfoon niet?

      Soms kan het voorkomen dat de microfoon niet werkt bij een gesprek. Een veel voorkomend probleem is dat de microfoon wordt gereserveerd door een andere applicatie of dat de instellingen voor bijv. privacy niet goed staan. Windows Druk op WIN+R Type ...
    • Waarom doet mijn camera het niet?

      De camera werkt niet Wanneer u een melding krijg dat de camera niet gedetecteerd kan worden dan heeft dit vaak te maken met dat de camera niet gebruikt kan worden door de webbrowser. Is de camera goed geïnstalleerd? Windows In Windows kunt u via ...
    • Waarom vallen mijn gesprekken uit? / Waarom haperen mijn gesprekken?

      Het kan voorkomen dat gesprekken uitvallen of haperen, dit kan te maken hebben met meerdere factoren. Om een goede beeldbel verbinding tot stand te brengen bent u afhankelijk van een aantal factoren. De twee belangrijkste factoren zijn een goede ...
    • Hoe kan ik mijn scherm delen?

      Beeldscherm of applicatie delen Binnen uw WeSeeDo omgeving is het mogelijk om uw scherm te delen. Als u in gesprek bent ziet u onderstaande navigatiebalk: Navigatiebalk Klik op de drie puntjes aan het einde van de navigatie balk. U kunt kiezen uit de ...
    • Waarom is mijn gebruikersnaam of wachtwoord incorrect?

      Wanneer de melding verschijnt dat de gebruikersnaam of het wachtwoord onjuist is, controleer dan het volgende: Is de URL correct? Voor WeSeeDo is dit: https://login.weseedo.nl/ Voor WeSeeDo Direct is dit: https://login-direct.weseedo.nl Voor de ...