Hoe werkt de chat functie in WeSeeDo?

Hoe werkt de chat functie in WeSeeDo?

Hoe kan ik chatten? 

Binnen uw WeSeeDo omgeving is het mogelijk om te chatten met uw gespreksdeelnemers.
Als u in gesprek bent ziet u onderstaande navigatiebalk:



Klik op het icoon met de text wolkjes, groen omlijnd in het plaatje hierboven. De chat zal openen naast je WeSeeDo-gesprek. 


In de chat heb je naast chatten ook de mogelijkheid om een link of bijlage te versturen. 

Een link versturen


In de chat van WeSeeDo is het mogelijk om een link te versturen door op het paperclip icoon te klikken (zie plaatje hierboven). 
De link die je in de chat verstuurd is alleen aanklikbaar als de link begint met 'https://', oftewel een beveiligde verbinding is.
Wanneer de link geen https:// bevat dan wordt de link als een platte tekst weergegeven en kan er niet op worden 'doorgeklikt'.
Het blijft wel altijd mogelijk om de link te kopiëren en te plakken in een ander tabblad. Het doorklikken wordt dan alleen niet ondersteund.
Voorbeeld: www.weseedo.nl

Bestanden versturen en downloaden


Via de chat is het mogelijk om op een veilig manier bestanden met elkaar te delen door op het papier vliegtuig icoontje te klikken (zie plaatje hierboven). De bestanden zijn alleen te downloaden gedurende de WeSeeDo sessie. Aangezien WeSeeDo geen data opslaat is het niet mogelijk om deze bestanden opnieuw op te halen wanneer een deelnemer later in het gesprek komt, of als het gesprek is afgerond.

De volgende bestandsvormen zijn o.a te versturen via de chat:
  1. .pdf
  2. Afbeeldingen (.jpg, .jpeg, .png, .gif)
  3. Documenten (.docx, .doc, .txt, .xlsx, .xls)
  4. Presentaties (.pptx, .ppt)
  5. Video's (.mp4, .mp4a, .aiv, .mpga) 

Chat teruglezen

Het is bij WeSeeDo niet mogelijk om de chat terug te lezen wanneer je later in een WeSeeDo sessie terugkeert. Mocht de gespreksdeelnemer later in het gesprek komen, zal deze niet de optie hebben om de eerdere verstuurde berichten te lezen. Het is voor deze gespreksdeelnemers alleen mogelijk om de verstuurde berichten te ontvangen die worden verstuurd vanaf het moment dat de hij/zij/hun in de sessie zit. Bestanden die eerder verstuurd zijn kunnen ook niet meer terug gehaald worden. Moet de gespreksdeelnemer die later in de sessie is gekomen de bestanden alsnog ontvangen, dan ben je genoodzaakt deze bestanden opnieuw versturen.

    • Related Articles

    • Hoe werkt de wachtkamer?

      Wanneer kan ik mijn cliënt oproepen? Zodra u een afspraak heeft aangemaakt krijgt uw gespreksdeelnemer een mail met een uitnodiging voor het beeldbel gesprek en kan de gespreksdeelnemer, door middel van de verkregen link, in de wachtkamer plaats ...
    • Hoe wissel je van camera, microfoon en speaker tijdens een WeSeeDo gesprek?

      Bij het voeren van videogesprekken via WeSeeDo kan het soms nodig zijn om tijdens het gesprek van camera, microfoon of speaker te wisselen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als je merkt dat de huidige apparatuur niet optimaal werkt, of als je wilt ...
    • Hoe sla ik de Console Log op?

      Console Log opslaan Wanneer de sessie spontaan word afgebroken of als je tijdens je gesprek een zwart scherm ervaart kun je ons de console log opsturen, dit is alleen technische informatie. Met deze technische informatie is het voor ons makkelijker ...
    • WeSeeDo en PharmaPartners

      WeSeeDo en PharmaPartners hebben de handen ineengeslagen om veilig beeldbellen vanuit de verschillende zorgsystemen van PharmaPartners zo makkelijk mogelijk te maken. Dat betekent dat zorgverleners vanaf nu ook vanuit Medicom en Pharmacom veilig en ...
    • Hoe kan ik WeSeeDo op mijn bureaublad zetten? (snelkoppeling aanmaken)

      Snelkoppeling aanmaken Om WeSeeDo snel te kunnen starten, kunt u gemakkelijk een snelkoppeling aanmaken voor op uw bureaublad. Hieronder staat beschreven hoe dit te doen is. Windows WeSeeDo Open Google Chrome en ga naar https://login.weseedo.nl/. ...