Waarom zie ik een grijs scherm en/of een rode driehoek?

Waarom zie ik een grijs scherm en/of een rode driehoek?

Waarom zie ik een grijs scherm?

Het grijze scherm met een rode driehoek rechtsonderin het scherm kan veroorzaakt worden door twee verschillende situaties. Als er wel een verbinding tot stand kan worden gebracht en het gesprek verloopt verder soepel, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de internetverbinding. Dit kan diverse oorzaken hebben. Bijvoorbeeld, wanneer meerdere mensen op dezelfde wifi zitten en iemand plotseling grote bestanden gaat downloaden of uploaden, kan dit problemen veroorzaken met de videobelverbinding. Ook als je alleen op de wifi zit, kan een onverwachte achtergrondupdate zorgen voor een slechte verbinding. Daarom raden we aan om WeSeeDo als enige browser-tabblad geopend te hebben en andere applicaties af te sluiten waarin automatische updates actief zijn als je tegen problemen aanloopt. .
 

Als de gebruiker een VPN, anti-virus of anti-tracking software op hun computer heeft geïnstalleerd, kan dit eveneens voor de genoemde foutmelding zorgen. In de meeste gevallen zal er dan geen goede beeldbelverbinding tot stand kunnen worden gebracht. Wanneer het gesprek gestart wordt, zullen de gespreksdeelnemers elkaar niet kunnen zien of horen totdat deze software is uitgeschakeld. Zie hieronder meer informatie over deze softwares.

 

Om het probleem te identificeren en uit te sluiten, kunt u de volgende stappen proberen:

  1. Voer een testgesprek met WeSeeDo uit. Werkt het nu wel? Dan was het waarschijnlijk een incident en zal het niet vaak voorkomen.
  2. Test WeSeeDo op meerdere browsers zoals Firefox, Chrome en Edge om te zien waar het probleem zich voordoet. Indien nodig, vermijd de betreffende browser of wis de cookies en cache.
  3. Controleer uw internet snelheid via de volgende link: https://www.speedtest.net/ Wilt u weten wat de ideale internetsnelheid is? Raadpleeg deze link.
  4. Controleer of er op uw computer, of op de computer van uw gespreksdeelnemers, anti-tracking, anti-virus of VPN-software is geïnstalleerd. Schakel deze indien aanwezig uit en probeer WeSeeDo opnieuw. Als alles goed werkt, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de geïnstalleerde software.

Wat voor soort anti-virus of VPN kan problemen veroorzaken?

Er zijn meerdere programma's die het probleem met grijze schermen (geen verbinding met camera en microfoon) kan veroorzaken. Hier een aantal voorbeelden:
Extensie voor Chrome of Edge als: WebRTC Protect, WebRTC Leak Shield, WebRTC Leak Prevent
Een VPN als: NordVPN, PIA, expressVPN
Een Virusscanner als: Norton, AVG, Avast, Bitdefender, McAfee
Een Anti Tracking programma als: NordVPN anti tracking, Avast AntiTrack

Het uitzetten van deze programma's kan het probleem met het grijze scherm oplossen. 
Wanneer 1 van de 2 gesprekdeelnemers een van deze programma's gebruikt zullen beide deelnemers een grijs scherm zien.

    • Related Articles

    • Hoe kan ik mijn scherm delen?

      Beeldscherm of applicatie delen Binnen uw WeSeeDo omgeving is het mogelijk om uw scherm te delen. Als u in gesprek bent ziet u onderstaande navigatiebalk: Navigatiebalk Klik op de drie puntjes aan het einde van de navigatie balk. U kunt kiezen uit de ...
    • Waarom heb ik een geel vlak linksboven in mijn scherm? (Firefox geeft XML Parsing Error)

      Waarschijnlijk maak je gebruik van Mozilla Firefox als browser. De melding is namelijk een bekende bug in Firefox, waar lang niet iedereen last van heeft en waar wij als WeSeeDo zijnde helaas niets aan kunnen doen. Firefox toont namelijk een soort ...
    • Waarom krijg ik een toestemming foutmelding op Apple?

      Als u wilt schermdelen tijdens een WeSeeDo sessie, maar een permissie foutmelding op uw Apple computer krijgt, check dan of u in uw systeemvoorkeuren de juiste permissies zijn ingeschakeld. Volg de stappen om de computer toegang te geven om uw scherm ...
    • Kan ik notificatie e-mails uitzetten? (Outlook en Gmail)

      Kan ik de notificatiemailtjes die ik krijg uitzetten? WeSeeDo stuurt notificatie mailtjes als er een afspraak is gemaakt, wordt geannuleerd en worden er herinneringsmails gestuurd 24 uur voordat de afspraak begint (wanneer de afspraak minimaal 36 uur ...
    • Waarom hoor ik of mijn gesprekspartner een echo tijdens het gesprek?

      Heb je tijdens online gesprekken last van een echo? Dit fenomeen, waarbij deelnemers zichzelf terug horen, kan storend zijn. Het komt vaak voor wanneer deelnemers geen koptelefoon gebruiken en tegelijkertijd de microfoon van hun apparaat aan hebben ...