Hoe wissel je van camera, microfoon en speaker tijdens een WeSeeDo gesprek?
Bij het voeren van videogesprekken via WeSeeDo kan het soms
nodig zijn om tijdens het gesprek van camera, microfoon of speaker te wisselen.
Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als je merkt dat de huidige apparatuur niet
optimaal werkt, of als je wilt overschakelen naar een ander apparaat voor
betere kwaliteit of gemak. Gelukkig is dit erg eenvoudig met de nieuwe functionaliteit 'audio en microfoon wissel'. Volg deze
stappen om je apparaten te wijzigen tijdens een lopend gesprek.
Stap 1: Toegang tot Instellingen
- Tijdens
je gesprek, let op het gear-icoon (⚙️) rechtsonder in het
gespreksvenster. Klik op dit icoon om de instellingen van je apparatuur te openen.
Stap 2: Kies je Apparaten
- In
het instellingenscherm zie je opties voor je camera, microfoon en speaker.
- Selecteer
de camera die je wilt gebruiken. Je kunt kiezen uit alle aangesloten
en herkende camera's door je systeem.
- Kies
de microfoon voor audio input. Net als bij de camera, kun je hier
kiezen uit alle aangesloten en door je systeem herkende microfoons.
- Selecteer
de speaker die je wilt gebruiken voor audio output. Ideaal om te
wisselen tussen bijvoorbeeld hoofdtelefoon en luidsprekers.
Stap 3: Opslaan en Doorgaan
- Na
het selecteren van je voorkeursapparaten, klik je op de knop 'Opslaan en
verdergaan'.
- Deze
actie zal de wijzigingen direct doorvoeren.
Tips:
- Test
je apparaten voor belangrijke gesprekken om te zorgen dat alles naar
wens werkt.
- Bij
problemen met audio of video, probeer eerst te wisselen van
apparaat voordat je technische ondersteuning zoekt.
- Wees
je bewust van de omgeving en kies apparaten die het beste passen bij
je huidige locatie (bijv. gebruik een headset in een luidruchtige
omgeving).
Related Articles
Waarom werkt mijn microfoon niet?
Soms kan het voorkomen dat de microfoon niet werkt bij een gesprek. Een veel voorkomend probleem is dat de microfoon wordt gereserveerd door een andere applicatie of dat de instellingen voor bijv. privacy niet goed staan. Windows Druk op WIN+R Type ...
Kan ik video’s delen tijdens een WeSeeDo-gesprek?
Het is zeker mogelijk om je scherm te delen tijdens een WeSeeDo gesprek. Volg de onderstaande stappen om je scherm te delen met je gesprekspartner. Stappen om je scherm te delen: 1. Klik op de drie puntjes in je navigatiebalk tijdens het WeSeeDo ...
Hoe werkt de chat functie in WeSeeDo?
Hoe kan ik chatten? Binnen uw WeSeeDo omgeving is het mogelijk om te chatten met uw gespreksdeelnemers. Als u in gesprek bent ziet u onderstaande navigatiebalk: Klik op het icoon met de text wolkjes, groen omlijnd in het plaatje hierboven. De chat ...
Hoe snel ontvang je een afspraakbevestiging na het maken van een afspraak?
Zodra je via WeSeeDo op 'Uitnodiging versturen' klikt, ontvangt je binnen één minuut een bevestigingsmail. Je gesprekspartner krijgt tegelijkertijd ook een uitnodigingsmail. Dit snelle proces zorgt ervoor dat beide partijen direct alle nodige ...
WeSeeDo en PharmaPartners
WeSeeDo en PharmaPartners hebben de handen ineengeslagen om veilig beeldbellen vanuit de verschillende zorgsystemen van PharmaPartners zo makkelijk mogelijk te maken. Dat betekent dat zorgverleners vanaf nu ook vanuit Medicom en Pharmacom veilig en ...