Hoe wissel je van camera, microfoon en speaker tijdens een WeSeeDo gesprek?

Hoe wissel je van camera, microfoon en speaker tijdens een WeSeeDo gesprek?

Bij het voeren van videogesprekken via WeSeeDo kan het soms nodig zijn om tijdens het gesprek van camera, microfoon of speaker te wisselen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als je merkt dat de huidige apparatuur niet optimaal werkt, of als je wilt overschakelen naar een ander apparaat voor betere kwaliteit of gemak. Gelukkig is dit erg eenvoudig met de nieuwe functionaliteit 'audio en microfoon wissel'. Volg deze stappen om je apparaten te wijzigen tijdens een lopend gesprek.


Stap 1: Toegang tot Instellingen

  1. Tijdens je gesprek, let op het gear-icoon (⚙️) rechtsonder in het gespreksvenster. Klik op dit icoon om de instellingen van je apparatuur te openen.

Stap 2: Kies je Apparaten

  1. In het instellingenscherm zie je opties voor je camera, microfoon en speaker.
  2. Selecteer de camera die je wilt gebruiken. Je kunt kiezen uit alle aangesloten en herkende camera's door je systeem.
  3. Kies de microfoon voor audio input. Net als bij de camera, kun je hier kiezen uit alle aangesloten en door je systeem herkende microfoons.
  4. Selecteer de speaker die je wilt gebruiken voor audio output. Ideaal om te wisselen tussen bijvoorbeeld hoofdtelefoon en luidsprekers.

Stap 3: Opslaan en Doorgaan

  1. Na het selecteren van je voorkeursapparaten, klik je op de knop 'Opslaan en verdergaan'.
  2. Deze actie zal de wijzigingen direct doorvoeren.


Tips:

  • Test je apparaten voor belangrijke gesprekken om te zorgen dat alles naar wens werkt.
  • Bij problemen met audio of video, probeer eerst te wisselen van apparaat voordat je technische ondersteuning zoekt.
  • Wees je bewust van de omgeving en kies apparaten die het beste passen bij je huidige locatie (bijv. gebruik een headset in een luidruchtige omgeving).


    • Related Articles

    • Waarom werkt mijn microfoon niet?

      Soms kan het voorkomen dat de microfoon niet werkt bij een gesprek. Een veel voorkomend probleem is dat de microfoon wordt gereserveerd door een andere applicatie of dat de instellingen voor bijv. privacy niet goed staan. Windows Druk op WIN+R Type ...
    • Hoe werkt de chat functie in WeSeeDo?

      Hoe kan ik chatten? Binnen uw WeSeeDo omgeving is het mogelijk om te chatten met uw gespreksdeelnemers. Als u in gesprek bent ziet u onderstaande navigatiebalk: Klik op het icoon met de text wolkjes, groen omlijnd in het plaatje hierboven. De chat ...
    • Hoe snel ontvang je een afspraakbevestiging na het maken van een afspraak?

      Zodra je via WeSeeDo op 'Uitnodiging versturen' klikt, ontvangt je binnen één minuut een bevestigingsmail. Je gesprekspartner krijgt tegelijkertijd ook een uitnodigingsmail. Dit snelle proces zorgt ervoor dat beide partijen direct alle nodige ...
    • WeSeeDo en PharmaPartners

      WeSeeDo en PharmaPartners hebben de handen ineengeslagen om veilig beeldbellen vanuit de verschillende zorgsystemen van PharmaPartners zo makkelijk mogelijk te maken. Dat betekent dat zorgverleners vanaf nu ook vanuit Medicom en Pharmacom veilig en ...
    • Camera geweigerd op een Android apparaat

      Als u WeSeeDo gebruikt krijgt u de vraag om de camera te accepteren, als u deze op uw telefoon eerder op weigeren heeft gezet zal de camera niet aangesproken worden en kan u geen beeld bel gesprek voeren. In de volgende stappen wordt uitgelegd hoe u ...