Waarom werkt mijn microfoon niet?

Waarom werkt mijn microfoon niet?


Soms kan het voorkomen dat de microfoon niet werkt bij een gesprek. Een veel voorkomend probleem is dat de microfoon wordt gereserveerd door een andere applicatie of dat de instellingen voor bijv. privacy niet goed staan.

Windows


  1. Druk op WIN+R
  2. Type Mmsys.cpl en druk op Enter.
  3. Ga naar het tabblad Opnemen
  4. Dubbelklik op de microfoon waar het groene bolletje met een vinkje erin staat
  5. Ga naar het tabblad geavanceerd
  6. Zet het vinkje uit bij Exclusief beheer van dit apparaat door toepassingen toestaan
  7. Start de PC opnieuw op om de wijzigingen door te voeren.

MacOS

Onder  MacOs kunt u  links bovenin gaan naar het  Apple-icoon en vervolgens naar  Systeemvoorkeuren.


Ga vervolgens naar Beveiliging en Privacy. Kies in de lijst nu voor Microfoon en zet een vinkje bij Google Chrome

iOS

Ga naar Instellingen


Ga naar Safari


Ga nu naar Microfoon


Zet de waarde op Vraag en ga weer terug. In safari zal nu toestemming gevraagd worden om de microfoon te mogen gebruiken. 

Android

Ga naar instellingen


Ga nu naar Apps en vervolgens naar Chrome


Klik op Machtigingen


Tik op Microfoon en kies voor Toestaan


    • Related Articles

    • Waarom loopt mijn beeld niet synchroon met mijn geluid?

      Wanneer het beeld en geluid niet synchroon lopen, is dat meestal te wijten aan de internetverbinding of aan de gebruikte hardware. Voor het testen van de internetverbinding kun je gaan naar https://weseedo.speedtestcustom.com/. Kijk hier vooral naar ...
    • Waarom doet mijn camera het niet?

      De camera werkt niet Wanneer u een melding krijg dat de camera niet gedetecteerd kan worden dan heeft dit vaak te maken met dat de camera niet gebruikt kan worden door de webbrowser. Is de camera goed geïnstalleerd? Windows In Windows kunt u via ...
    • Waarom vallen mijn gesprekken uit? / Waarom haperen mijn gesprekken?

      Het kan voorkomen dat gesprekken uitvallen of haperen, dit kan te maken hebben met meerdere factoren. Om een goede beeldbel verbinding tot stand te brengen bent u afhankelijk van een aantal factoren. De twee belangrijkste factoren zijn een goede ...
    • Waarom is mijn gebruikersnaam of wachtwoord incorrect?

      Wanneer de melding verschijnt dat de gebruikersnaam of het wachtwoord onjuist is, controleer dan het volgende: Is de URL correct? Voor WeSeeDo is dit: https://login.weseedo.nl/ Voor WeSeeDo Direct is dit: https://login-direct.weseedo.nl Voor de ...
    • Waarom hoor ik of mijn gesprekspartner een echo tijdens het gesprek?

      Heb je tijdens online gesprekken last van een echo? Dit fenomeen, waarbij deelnemers zichzelf terug horen, kan storend zijn. Het komt vaak voor wanneer deelnemers geen koptelefoon gebruiken en tegelijkertijd de microfoon van hun apparaat aan hebben ...