Microfoon werkt niet

Microfoon werkt niet


Soms kan het voorkomen dat de microfoon niet werkt bij een gesprek. Een veel voorkomend probleem is dat de microfoon wordt gereserveerd door een andere applicatie of dat de instellingen voor bijv. privacy niet goed staan.

Windows


  1. Druk op WIN+R
  2. Type Mmsys.cpl en druk op Enter.
  3. Ga naar het tabblad Opnemen
  4. Dubbelklik op de microfoon waar het groene bolletje met een vinkje erin staat
  5. Ga naar het tabblad geavanceerd
  6. Zet het vinkje uit bij Exclusief beheer van dit apparaat door toepassingen toestaan
  7. Start de PC opnieuw op om de wijzigingen door te voeren.

MacOS

Onder  MacOs kunt u  links bovenin gaan naar het  Apple-icoon en vervolgens naar  Systeemvoorkeuren.


Ga vervolgens naar Beveiliging en Privacy. Kies in de lijst nu voor Microfoon en zet een vinkje bij Google Chrome

iOS

Ga naar Instellingen


Ga naar Safari


Ga nu naar Microfoon


Zet de waarde op Vraag en ga weer terug. In safari zal nu toestemming gevraagd worden om de microfoon te mogen gebruiken. 

Android

Ga naar instellingen


Ga nu naar Apps en vervolgens naar Chrome


Klik op Machtigingen


Tik op Microfoon en kies voor Toestaan


    • Related Articles

    • Beeld en geluid lopen niet synchroon

      Wanneer het beeld en geluid niet synchroon lopen, is dat meestal te wijten aan de internetverbinding of aan de gebruikte hardware. Voor het testen van de internetverbinding kun je gaan naar https://weseedo.speedtestcustom.com/. Kijk hier vooral naar ...
    • Camera werkt niet / Bezig met verbinden

      De camera werkt niet Wanneer u een melding krijg dat de camera niet gedetecteerd kan worden dan heeft dit vaak te maken met dat de camera niet gebruikt kan worden door de webbrowser. Is de camera goed geïnstalleerd? Windows In Windows kunt u via ...
    • Gebruikersnaam of wachtwoord is onjuist

      Wanneer de melding verschijnt dat de gebruikersnaam of het wachtwoord onjuist is, controleer dan het volgende: Is de URL correct? Voor WeSeeDo Persoonlijk is dit: https://login.weseedo.nl/ Voor WeSeeDo Direct is dit: https://login-direct.weseedo.nl/ ...
    • Mijn gesprekken vallen uit / haperen

      Het kan voorkomen dat gesprekken uitvallen of haperen, dit kan te maken hebben met meerdere factoren. Om een goede beeldbel verbinding tot stand te brengen bent u afhankelijk van een aantal factoren. De twee belangrijkste factoren zijn een goede ...
    • Twee factor authenticatie beheeromgeving

      In dit artikel leggen we je uit hoe je een twee factor authenticatie kan afdwingen voor jouw klanten, hoe je deze kan resetten en hoe je deze weer kan 'uitschakelen' voor WeSeeDo gebruikers en beheerders. Wil je meer weten hoe dit voor jouw klanten ...