Het kan voorkomen dat gesprekken uitvallen of haperen, dit kan te maken hebben met meerdere factoren.
Om een goede beeldbel verbinding tot stand te brengen bent u afhankelijk van een aantal factoren.
De twee belangrijkste factoren zijn een goede netwerk verbinding en een up to date computer.
Netwerk
Het kan zijn dat uw netwerk niet volstaat voor een goede verbinding, uw beeld en geluid worden over het internet in kleine pakketjes naar de ontvanger gestuurd en visa versa.
Wanneer er geen stabiele netwerk verbinding is worden deze pakketjes vertraagd verstuurt en kan dat resulteren in beeld dat achterloopt op geluid of haperend beeld.
- Doe de speedtest:
- Ga naar de website https://weseedo.speedtestcustom.com/ en klik op de button 'go'
- Bekijk de volgend waardes, als deze lager zijn dan de ondergrens dan kan dat resulteren in een slechte verbinding.
- PING ms: als deze waarde hoger ligt dan 50 ms dan kan dat resulteren in haperend beeld en geluid of beeld en geluid dat niet synchroon loopt.
- Download Mbps: de minimale waarde is 2 Mbps. Hoe hoger deze waarde hoe beter uw verbinding is.
- Upload Mbps: de minimale waarde is 2 Mbps. Hoe hoger deze waarde hoe beter uw verbinding is.
Als meerdere mensen tegelijk op uw WiFi zitten met de minimale waarde kan dat alsnog invloed hebben op de verbinding. Schakel daarom zoveel mogelijk niet gebruikte apparaten uit die aan dit netwerk verbonden zijn. Dan blijft er meer bandbreedte voor uw verbinding over.
Hardware
Uw computer moet uw camera beeld verwerken en deze versturen over het internet, dit kan aardig wat rekenkracht van uw computer gebruiken.
Als in de regel uw computer al traag reageert zal dit zeker invloed hebben op de verbinding.
Windows:
- Kijk naar uw CPU waarde:
- Druk op de toets Windows+X, er zal een pop up menu verschijnen.
- Kies in dit menu de knop 'taakbeheer'
- Kijkt u onder de kop 'Prestaties' naar de grafiek 'processor' voor uw processor gebruik.
CPU waarde Windows Let op: het kan zijn dat u eerst op 'meer details' moet klikken - Start een WeSeeDo (test) gesprek en kijk naar de processor waarde.
Als deze waarde hoger dan 70% is dan kan dat invloed hebben in een haperend gesprek of een gesprek dat uitvalt.
Sluit zoveel mogelijk applicaties af zodat de computer meer rekenvermogen overhoud voor de beeldbel verbinding.
MacOs
- Kijk naar uw CPU waarde
- Ga naar uw finder
- Kies voor 'programma's' ga daarna naar 'meer hulpprogramma's'
- Dubbelklik op 'activiteitenweergave'
- Kijk onder de kop 'CPU' naar uw processor gebruik.
CPU waarde MacOs - Start een WeSeeDo (test) gesprek en kijk naar de processor waarde.
Als deze waarde hoger dan 70% is dan kan dat invloed hebben in een haperend gesprek of een gesprek dat uitvalt.
Sluit zoveel mogelijk applicaties af zodat de computer meer rekenvermogen overhoud voor de beeldbel verbinding.