Waarom vallen mijn gesprekken uit? / Waarom haperen mijn gesprekken?

Waarom vallen mijn gesprekken uit? / Waarom haperen mijn gesprekken?

Het kan voorkomen dat gesprekken uitvallen of haperen, dit kan te maken hebben met meerdere factoren.
Om een goede beeldbel verbinding tot stand te brengen bent u afhankelijk van een aantal factoren.
De twee belangrijkste factoren zijn een goede netwerk verbinding en een up to date computer.

Netwerk

Het kan zijn dat uw netwerk niet volstaat voor een goede verbinding, uw beeld en geluid worden over het internet in kleine pakketjes naar de ontvanger gestuurd en visa versa.
Wanneer er geen stabiele netwerk verbinding is worden deze pakketjes vertraagd verstuurt en kan dat resulteren in beeld dat achterloopt op geluid of haperend beeld.
  1. Doe de speedtest:
    1. Ga naar de website https://weseedo.speedtestcustom.com/ en klik op de button 'go'
    2. Bekijk de volgend waardes, als deze lager zijn dan de ondergrens dan kan dat resulteren in een slechte verbinding.
      1. PING ms: als deze waarde hoger ligt dan 50 ms dan kan dat resulteren in haperend beeld en geluid of beeld en geluid dat niet synchroon loopt.
      2. Download Mbps: de minimale waarde is 2 Mbps. Hoe hoger deze waarde hoe beter uw verbinding is.
      3. Upload Mbps: de minimale waarde is 2 Mbps. Hoe hoger deze waarde hoe beter uw verbinding is.
Als meerdere mensen tegelijk op uw WiFi zitten met de minimale waarde kan dat alsnog invloed hebben op de verbinding. Schakel daarom zoveel mogelijk niet gebruikte apparaten uit die aan dit netwerk verbonden zijn. Dan blijft er meer bandbreedte voor uw verbinding over.

Hardware

Uw computer moet uw camera beeld verwerken en deze versturen over het internet, dit kan aardig wat rekenkracht van uw computer gebruiken.
Als in de regel uw computer al traag reageert zal dit zeker invloed hebben op de verbinding.

Windows:

  1. Kijk naar uw CPU waarde:
    1. Druk op de toets Windows+X, er zal een pop up menu verschijnen.
    2. Kies in dit menu de knop 'taakbeheer'
    3. Kijkt u onder de kop 'Prestaties' naar de grafiek 'processor' voor uw processor gebruik.
      CPU waarde Windows
      Let op: het kan zijn dat u eerst op 'meer details' moet klikken
    4. Start een WeSeeDo (test) gesprek en kijk naar de processor waarde.
      Als deze waarde hoger dan 70% is dan kan dat invloed hebben in een haperend gesprek of een gesprek dat uitvalt.
Sluit zoveel mogelijk applicaties af zodat de computer meer rekenvermogen overhoud voor de beeldbel verbinding.

MacOs

  1. Kijk naar uw CPU waarde
    1. Ga naar uw finder
    2. Kies voor 'programma's' ga daarna naar 'meer hulpprogramma's'
    3. Dubbelklik op 'activiteitenweergave'
    4. Kijk onder de kop 'CPU' naar uw processor gebruik.
      CPU waarde MacOs
    5. Start een WeSeeDo (test) gesprek en kijk naar de processor waarde.
      Als deze waarde hoger dan 70% is dan kan dat invloed hebben in een haperend gesprek of een gesprek dat uitvalt.
Sluit zoveel mogelijk applicaties af zodat de computer meer rekenvermogen overhoud voor de beeldbel verbinding.

    • Related Articles

    • Waarom werkt mijn microfoon niet?

      Soms kan het voorkomen dat de microfoon niet werkt bij een gesprek. Een veel voorkomend probleem is dat de microfoon wordt gereserveerd door een andere applicatie of dat de instellingen voor bijv. privacy niet goed staan. Windows Druk op WIN+R Type ...
    • Waarom doet mijn camera het niet?

      De camera werkt niet Wanneer u een melding krijg dat de camera niet gedetecteerd kan worden dan heeft dit vaak te maken met dat de camera niet gebruikt kan worden door de webbrowser. Is de camera goed geïnstalleerd? Windows In Windows kunt u via ...
    • Hoe kan ik mijn scherm delen?

      Beeldscherm of applicatie delen Binnen uw WeSeeDo omgeving is het mogelijk om uw scherm te delen. Als u in gesprek bent ziet u onderstaande navigatiebalk: Navigatiebalk Klik op de drie puntjes aan het einde van de navigatie balk. U kunt kiezen uit de ...
    • Waarom hoor ik of mijn gesprekspartner een echo tijdens het gesprek?

      Heb je tijdens online gesprekken last van een echo? Dit fenomeen, waarbij deelnemers zichzelf terug horen, kan storend zijn. Het komt vaak voor wanneer deelnemers geen koptelefoon gebruiken en tegelijkertijd de microfoon van hun apparaat aan hebben ...
    • Waarom loopt mijn beeld niet synchroon met mijn geluid?

      Wanneer het beeld en geluid niet synchroon lopen, is dat meestal te wijten aan de internetverbinding of aan de gebruikte hardware. Voor het testen van de internetverbinding kun je gaan naar https://weseedo.speedtestcustom.com/. Kijk hier vooral naar ...