Waarom hoor ik of mijn gesprekspartner een echo tijdens het gesprek?

Waarom hoor ik of mijn gesprekspartner een echo tijdens het gesprek?

Heb je tijdens online gesprekken last van een echo? Dit fenomeen, waarbij deelnemers zichzelf terug horen, kan storend zijn. Het komt vaak voor wanneer deelnemers geen koptelefoon gebruiken en tegelijkertijd de microfoon van hun apparaat aan hebben staan. Hierdoor kan het geluid van de luidsprekers worden opgevangen door de microfoon, wat resulteert in een echo. In dit artikel bespreken we eenvoudige stappen om dit probleem op te lossen.


Stappen om Echo te Verminderen:

Gebruik een Koptelefoon: De eenvoudigste en meest effectieve manier om echo te verminderen is door het gebruik van een koptelefoon. Dit stuurt het geluid direct naar je oren, waardoor de kans verkleind wordt dat je microfoon het geluid oppikt. Ideaal gezien zouden alle deelnemers van het gesprek een koptelefoon moeten gebruiken om het probleem volledig te verhelpen.

Verminder het Volume: Als je geen koptelefoon bij de hand hebt, probeer dan het volume van je luidsprekers te verlagen. Dit kan helpen om de hoeveelheid geluid die door je microfoon wordt opgevangen te verminderen en zo de echo te verminderen.

Positie van de Microfoon: Als je gebruik maakt van een externe microfoon, probeer deze dan verder van de luidspreker te plaatsen. Dit kan helpen voorkomen dat geluid van de luidsprekers direct in de microfoon terechtkomt.


Het gebruik van een koptelefoon is vaak de meest effectieve oplossing. 


    • Related Articles

    • Kan ik video’s delen tijdens een WeSeeDo-gesprek?

      Het is zeker mogelijk om je scherm te delen tijdens een WeSeeDo gesprek. Volg de onderstaande stappen om je scherm te delen met je gesprekspartner. Stappen om je scherm te delen: 1. Klik op de drie puntjes in je navigatiebalk tijdens het WeSeeDo ...
    • Waarom heb ik een geel vlak linksboven in mijn scherm? (Firefox geeft XML Parsing Error)

      Waarschijnlijk maak je gebruik van Mozilla Firefox als browser. De melding is namelijk een bekende bug in Firefox, waar lang niet iedereen last van heeft en waar wij als WeSeeDo zijnde helaas niets aan kunnen doen. Firefox toont namelijk een soort ...
    • Waarom zie ik een grijs scherm en/of een rode driehoek?

      Waarom zie ik een grijs scherm? Het grijze scherm met een rode driehoek rechtsonderin het scherm kan veroorzaakt worden door twee verschillende situaties. Als er wel een verbinding tot stand kan worden gebracht en het gesprek verloopt verder soepel, ...
    • Hoe snel ontvang je een afspraakbevestiging na het maken van een afspraak?

      Zodra je via WeSeeDo op 'Uitnodiging versturen' klikt, ontvangt je binnen één minuut een bevestigingsmail. Je gesprekspartner krijgt tegelijkertijd ook een uitnodigingsmail. Dit snelle proces zorgt ervoor dat beide partijen direct alle nodige ...
    • Hoe kan ik mijn scherm delen?

      Beeldscherm of applicatie delen Binnen uw WeSeeDo omgeving is het mogelijk om uw scherm te delen. Als u in gesprek bent ziet u onderstaande navigatiebalk: Navigatiebalk Klik op de drie puntjes aan het einde van de navigatie balk. U kunt kiezen uit de ...