Waarom krijg ik 'toegang geweigerd' op mijn Iphone?

Waarom krijg ik de 'toegang geweigerd' melding op mijn IPhone?

Als je een melding krijgt van "Toegang geweigerd" wat betreft camera- of microfoontoegang op je iPhone, betekent dit dat je browser of een app geen toegang heeft tot je camera of microfoon. Er zijn 2 manieren hoe je deze toegang weer kan verlenen. Kies een van de 2 opties hieronder.


Optie 1: Toegang tot de camera en microfoon inschakelen via instellingen:

  1. Zoek en open de Instellingen-app op je iPhone.

  2. Scroll naar beneden en tik op Privacy.

  3. Tik op Camera of Microfoon, afhankelijk van wat je toegang wilt verlenen.

  4. Je ziet een lijst met apps die toegang hebben gevraagd tot je camera of microfoon. Zoek de browser of app die je wilt toestaan (zoals Safari, Chrome, etc.).

  5. Schakel de schakelaar in naar aan (groen) om toegang te verlenen.


Optie 2: Toegang tot de camera en microfoon inschakelen via de browser:

  1. Open de browser (zoals Safari, Chrome) waarin je de toegang wilt wijzigen.

  2. Navigeer naar instellingen:

    • Voor Safari:
      • Ga naar de Instellingen-app op je iPhone.
      • Scroll naar beneden en tik op Safari.
      • Tik op Camera of Microfoon.
      • Selecteer Toestaan.
    • Voor Chrome:
      • Open de Chrome-app.
      • Tik op de drie stippen of het menu-icoon rechtsonder (of rechtsboven, afhankelijk van je versie).
      • Ga naar Instellingen > Inhoudsinstellingen > Camera of Microfoon.
      • Zorg ervoor dat de schakelaar voor Toegang tot Camera/Microfoon toestaan is ingeschakeld.


Problemen oplossen:

  1. Controleer of de app toegang heeft:

    • Zorg ervoor dat je hebt gecontroleerd of de betreffende app (browser) toegang heeft tot zowel de camera als de microfoon in de instellingen.
  2. Herstart je iPhone:

    • Soms kan een eenvoudige herstart helpen om instellingen te resetten en problemen op te lossen.
  3. Update je software:

    • Zorg ervoor dat je iPhone en de betreffende browser-app zijn bijgewerkt naar de nieuwste versie.


    • Related Articles

    • Waarom krijg ik een toestemming foutmelding op Apple?

      Als u wilt schermdelen tijdens een WeSeeDo sessie, maar een permissie foutmelding op uw Apple computer krijgt, check dan of u in uw systeemvoorkeuren de juiste permissies zijn ingeschakeld. Volg de stappen om de computer toegang te geven om uw scherm ...
    • Waar en hoe log ik in op mobiele apparaten?

      Apple: Als Agent kunt u met een iPhone of iPad product inloggen, dit doet u in Safari en niet met Google Chrome, Chrome is namelijk op een iPhone en iPad Safari in een uitgekleed jasje met de looks van Chrome. Dit zorgt ervoor dat niet alle functies ...
    • Waarom krijg ik geen goeie verbinding op Internet Explorer?

      Verbindingen kunnen niet tot stand komen bij gebruik van de browser internet Explorer. Internet Explorer ondersteund namelijk geen videobel functionaliteit, welke vereist is voor het gebruik van WeSeeDo. Je kunt overschakelen naar Google Chrome, ...
    • Hoe kan ik mijn scherm delen?

      Beeldscherm of applicatie delen Binnen uw WeSeeDo omgeving is het mogelijk om uw scherm te delen. Als u in gesprek bent ziet u onderstaande navigatiebalk: Navigatiebalk Klik op de drie puntjes aan het einde van de navigatie balk. U kunt kiezen uit de ...
    • Waarom doet mijn camera het niet?

      De camera werkt niet Wanneer u een melding krijg dat de camera niet gedetecteerd kan worden dan heeft dit vaak te maken met dat de camera niet gebruikt kan worden door de webbrowser. Is de camera goed geïnstalleerd? Windows In Windows kunt u via ...