Hoe stel ik twee-factor authenticatie in? (gebruikers)

Hoe stel ik twee-factor authenticatie in? (gebruikers)

In dit artikel leggen we je uit hoe jij je twee factor authenticatie moet instellen. Wil je meer weten hoe jij dit voor jouw omgeving moet activeren, kijk dan hier verder.

Google authenticator downloaden

Om gebruik te maken van twee factor authenticatie heb je een authenticator applicatie nodig. Met deze applicatie krijg je een code getoond welke je nodig bent om in je gebruikers of beheer omgeving in te loggen nadat deze voor jouw is afgedwongen. In dit  voorbeeld werken we met Google Authenticator, maar andere Authenticator applicaties kunnen ook worden gebruikt.

Twee factor authenticatie instellen

Wanneer jouw beheerder heeft ingesteld dat er een twee factor authenticatie afgedwongen dient te worden zal je bij de eerst volgende inlog poging het volgende scherm te zien krijgen.


Open op je telefoon de Google authenticator applicatie en scan de getoonde QR code, er zal een code worden toegevoegd aan je bestaande accounts. Vul de authenticatie code in die in jouw applicatie wordt getoond bij het veld "Code" van WeSeeDo en klik daarna op 'Log in".
       

Je twee factor authenticatie is nu ingesteld, vanaf nu zal bij elke inlog poging opnieuw naar jouw code worden gevraagd.

Twee factor authenticatie resetten

Het is niet mogelijk om zelf je twee factor authenticatie te resetten, hiervoor dien je een verzoek in te dienen bij jouw beheerder. Jouw beheerder heeft de mogelijkheid om je twee factor authenticatie te resetten. Bij het resetten van je twee factor authenticatie zal je oude code niet meer werkzaam zijn, bij een volgende inlog poging zal opnieuw de QR code getoond worden en dien je deze opnieuw te scannen en opnieuw te activeren.


    • Related Articles

    • Hoe stel ik twee-factor authenticatie in? (beheerders)

      In dit artikel leggen we je uit hoe je een twee factor authenticatie kan afdwingen voor jouw klanten, hoe je deze kan resetten en hoe je deze weer kan 'uitschakelen' voor WeSeeDo gebruikers en beheerders. Wil je meer weten hoe dit voor jouw klanten ...
    • Hoe sla ik de Console Log op?

      Console Log opslaan Wanneer de sessie spontaan word afgebroken of als je tijdens je gesprek een zwart scherm ervaart kun je ons de console log opsturen, dit is alleen technische informatie. Met deze technische informatie is het voor ons makkelijker ...
    • Hoe kan ik mijn scherm delen?

      Beeldscherm of applicatie delen Binnen uw WeSeeDo omgeving is het mogelijk om uw scherm te delen. Als u in gesprek bent ziet u onderstaande navigatiebalk: Navigatiebalk Klik op de drie puntjes aan het einde van de navigatie balk. U kunt kiezen uit de ...
    • Hoe werkt de wachtkamer?

      Wanneer kan ik mijn cliënt oproepen? Zodra u een afspraak heeft aangemaakt krijgt uw gespreksdeelnemer een mail met een uitnodiging voor het beeldbel gesprek en kan de gespreksdeelnemer, door middel van de verkregen link, in de wachtkamer plaats ...
    • Hoe kan ik WeSeeDo op mijn bureaublad zetten? (snelkoppeling aanmaken)

      Snelkoppeling aanmaken Om WeSeeDo snel te kunnen starten, kunt u gemakkelijk een snelkoppeling aanmaken voor op uw bureaublad. Hieronder staat beschreven hoe dit te doen is. Windows WeSeeDo Open Google Chrome en ga naar https://login.weseedo.nl/. ...