Hoe stel ik twee-factor authenticatie in? (beheerders)

Hoe stel ik twee-factor authenticatie in? (beheerders)

In dit artikel leggen we je uit hoe je een twee factor authenticatie kan afdwingen voor jouw klanten, hoe je deze kan resetten en hoe je deze weer kan 'uitschakelen' voor WeSeeDo gebruikers en beheerders. Wil je meer weten hoe dit voor jouw klanten werkt wanneer je voor jouw klanten twee factor authenticatie hebt afgedwongen, kijk dan hier verder.

Twee factor authenticatie afdwingen

Vanaf een dealerniveau en hoger is het binnen onze beheeromgeving mogelijk om op klantniveau twee factor authenticatie af te dwingen. Deze optie kan je afdwingen door bij de klant "MFA afdwingen" ja te selecteren. Deze optie kan je vinden door op de knop 'Klant bewerken' te klikken. Je kan dan twee factor authenticatie afdwingen voor zowel beheer accounts als gebruikers accounts.



Klik vervolgens op opslaan als jij je voorkeur hebt ingevoerd, nadat de voorkeur is opgeslagen zullen de gebruikers bij hun volgende inlog poging een scherm getoond krijgen waarbij ze hun twee factor authenticatie moeten instellen. Wanneer de gebruiker dit heeft gedaan dan is hun twee factor authenticatie afgedwongen.

Twee factor authenticatie resetten

Wanneer een gebruiker zijn twee factor authenticatie heeft geactiveerd zal in de beheeromgeving onder het kopje "Acties" een extra knop beschikbaar worden, met deze knop kan je de gebruiker zijn authenticatie resetten. Bij het gebruik van deze knop zal de gebruiker bij zijn volgende inlog poging opnieuw de twee factor authenticatie moeten instellen.


Twee factor authenticatie uitschakelen

Wanneer het voor een klant niet meer nodig is om twee factor authenticatie afgedwongen te hebben kan deze worden uitgeschakeld door de klant te bewerken en bij de optie "MFA afdwingen" nee te selecteren en dit op te slaan.


Belangrijk om te weten is nadat je deze actie hebt opgeslagen dat bij de gebruikers die al twee factor authenticatie hebben ingesteld de authenticatie actief zal blijven. Mochten de gebruikers aangeven dat de authenticatie niet meer nodig is kan je, na het afdwingen op nee te hebben gezet, een reset uitvoeren zoals hier omschreven. Wanneer een gebruiker dan bij een volgende inlog poging inlogt zal er niet meer om een twee factor authenticatie worden gevraagd.
    • Related Articles

    • Hoe stel ik twee-factor authenticatie in? (gebruikers)

      In dit artikel leggen we je uit hoe jij je twee factor authenticatie moet instellen. Wil je meer weten hoe jij dit voor jouw omgeving moet activeren, kijk dan hier verder. Google authenticator downloaden Om gebruik te maken van twee factor ...
    • Hoe kan ik mijn scherm delen?

      Beeldscherm of applicatie delen Binnen uw WeSeeDo omgeving is het mogelijk om uw scherm te delen. Als u in gesprek bent ziet u onderstaande navigatiebalk: Navigatiebalk Klik op de drie puntjes aan het einde van de navigatie balk. U kunt kiezen uit de ...
    • Hoe sla ik de Console Log op?

      Console Log opslaan Wanneer de sessie spontaan word afgebroken of als je tijdens je gesprek een zwart scherm ervaart kun je ons de console log opsturen, dit is alleen technische informatie. Met deze technische informatie is het voor ons makkelijker ...
    • Hoe werkt de wachtkamer?

      Wanneer kan ik mijn cliënt oproepen? Zodra u een afspraak heeft aangemaakt krijgt uw gespreksdeelnemer een mail met een uitnodiging voor het beeldbel gesprek en kan de gespreksdeelnemer, door middel van de verkregen link, in de wachtkamer plaats ...
    • Hoe kan ik WeSeeDo op mijn bureaublad zetten? (snelkoppeling aanmaken)

      Snelkoppeling aanmaken Om WeSeeDo snel te kunnen starten, kunt u gemakkelijk een snelkoppeling aanmaken voor op uw bureaublad. Hieronder staat beschreven hoe dit te doen is. Windows WeSeeDo Open Google Chrome en ga naar https://login.weseedo.nl/. ...