Twee factor authenticatie beheeromgeving

Twee factor authenticatie beheeromgeving

In dit artikel leggen we je uit hoe je een twee factor authenticatie kan afdwingen voor jouw klanten, hoe je deze kan resetten en hoe je deze weer kan 'uitschakelen' voor WeSeeDo gebruikers en beheerders. Wil je meer weten hoe dit voor jouw klanten werkt wanneer je voor jouw klanten twee factor authenticatie hebt afgedwongen, kijk dan hier verder.

Twee factor authenticatie afdwingen

Vanaf een dealerniveau en hoger is het binnen onze beheeromgeving mogelijk om op klantniveau twee factor authenticatie af te dwingen. Deze optie kan je afdwingen door bij de klant "MFA afdwingen" ja te selecteren. Deze optie kan je vinden door op de knop 'Klant bewerken' te klikken. Je kan dan twee factor authenticatie afdwingen voor zowel beheer accounts als gebruikers accounts.



Klik vervolgens op opslaan als jij je voorkeur hebt ingevoerd, nadat de voorkeur is opgeslagen zullen de gebruikers bij hun volgende inlog poging een scherm getoond krijgen waarbij ze hun twee factor authenticatie moeten instellen. Wanneer de gebruiker dit heeft gedaan dan is hun twee factor authenticatie afgedwongen.

Twee factor authenticatie resetten

Wanneer een gebruiker zijn twee factor authenticatie heeft geactiveerd zal in de beheeromgeving onder het kopje "Acties" een extra knop beschikbaar worden, met deze knop kan je de gebruiker zijn authenticatie resetten. Bij het gebruik van deze knop zal de gebruiker bij zijn volgende inlog poging opnieuw de twee factor authenticatie moeten instellen.


Twee factor authenticatie uitschakelen

Wanneer het voor een klant niet meer nodig is om twee factor authenticatie afgedwongen te hebben kan deze worden uitgeschakeld door de klant te bewerken en bij de optie "MFA afdwingen" nee te selecteren en dit op te slaan.


Belangrijk om te weten is nadat je deze actie hebt opgeslagen dat bij de gebruikers die al twee factor authenticatie hebben ingesteld de authenticatie actief zal blijven. Mochten de gebruikers aangeven dat de authenticatie niet meer nodig is kan je, na het afdwingen op nee te hebben gezet, een reset uitvoeren zoals hier omschreven. Wanneer een gebruiker dan bij een volgende inlog poging inlogt zal er niet meer om een twee factor authenticatie worden gevraagd.
    • Related Articles

    • Twee factor authenticatie gebruikers

      In dit artikel leggen we je uit hoe jij je twee factor authenticatie moet instellen. Wil je meer weten hoe jij dit voor jouw omgeving moet activeren, kijk dan hier verder. Google authenticator downloaden Om gebruik te maken van twee factor ...
    • Notificatie mailtjes behandelen

      Kan ik de notificatiemailtjes die ik krijg uitzetten? WeSeeDo stuurt notificatie mailtjes als er een afspraak is gemaakt of wordt geannuleerd en herinneringsmailtjes 24 uur voordat de afspraak begint, wanneer de afspraak minimaal 36 uur van te voren ...
    • Mijn gesprekken vallen uit / haperen

      Het kan voorkomen dat gesprekken uitvallen of haperen, dit kan te maken hebben met meerdere factoren. Om een goede beeldbel verbinding tot stand te brengen bent u afhankelijk van een aantal factoren. De twee belangrijkste factoren zijn een goede ...