Camera werkt niet / Bezig met verbinden

Camera werkt niet / Bezig met verbinden

De camera werkt niet

Wanneer u een melding krijg dat de camera niet gedetecteerd kan worden dan heeft dit vaak te maken met dat de camera niet gebruikt kan worden door de webbrowser.

Is de camera goed geïnstalleerd?

Windows

In Windows kunt u via Windows+X en dan Apparaatbeheer kijken of de camera wel goed geïnstalleerd is. 

Wanneer u zeker weet dat de camera aangesloten is en hij staat niet zichtbaar onder Camera's of Beeldapparaten (camera's en scanners), controleer dan toch nogmaals of de camera correct is aangesloten, probeer desnoods een andere USB-poort indien mogelijk en of de juiste stuurprogramma's zijn geïnstalleerd. In enkele gevallen is het zelfs mogelijk dat, om veiligheidsredenen, de camera in de BIOS is uitgeschakeld. Raadpleeg de gebruikershandleiding van u PC of laptop om dit te controleren.

MacOs

Onder MacOs kunt u links bovenin gaan naar het Apple-icoon en vervolgens naar Over deze Mac.


Wanneer u nu op de knop Systeemoverzicht klikt, krijgt u een scherm net alle aangesloten apparaten te zien. Onder camera zou de camera moeten staan. Staat deze daar niet, controleer dan of alles correct is aangesloten. 

Is de camera in gebruik door een andere applicatie?

Het kan ook voorkomen dat de camera al gebruikt wordt in een andere applicatie. Sluit alle applicaties af die eventueel gebruik van de camera kunnen maken. Denk aan bijvoorbeeld Skype, Teams, Zoom, etc.. 

Staan de privacy instellen goed?

Wanneer de privacy instellingen niet goed staan, kan dit voorkomen dat uw browser gebruik mag maken van de camera. Controleer deze daarom goed.
Ga voor meer informatie naar privacy instellingen instellen.

Windows

Ga naar Start => Instellingen en klik op privacy. Eventueel kunt u ook het Startmenu openen en zoeken op Privacy. Klik in de linker kolom op camera om de instellingen te zien. 
Controleer of de toegang tot de camera voor de pc/laptop is ingeschakeld.
Controleer vervolgens of Bureaublad-apps ook wel toegang tot de camera hebben en of Google Chrome in de lijst staat. Staat Chrome hier niet in, dan kan het ook zijn dat Chrome niet als uw standaard browser is ingesteld.

MacOs

Onder MacOs kunt u links bovenin gaan naar het Apple-icoon en vervolgens naar Systeemvoorkeuren.


Ga nu naar Beveiliging en Privacy en kies uit de lijst aan de linkerkant voor de Camera
Zorg dat de Google Chrome is aangevinkt, zodat deze de camera ook daadwerkelijk kan benaderen.


    • Related Articles

    • Beeld en geluid lopen niet synchroon

      Wanneer het beeld en geluid niet synchroon lopen, is dat meestal te wijten aan de internetverbinding of aan de gebruikte hardware. Voor het testen van de internetverbinding kun je gaan naar https://weseedo.speedtestcustom.com/. Kijk hier vooral naar ...
    • Microfoon werkt niet

      Soms kan het voorkomen dat de microfoon niet werkt bij een gesprek. Een veel voorkomend probleem is dat de microfoon wordt gereserveerd door een andere applicatie of dat de instellingen voor bijv. privacy niet goed staan. Windows Druk op WIN+R Type ...
    • Camera problemen WeSeeDo - Direct

      WeSeeDo - Direct Als u bent ingelogd in uw WeSeeDo Direct omgeving kunt u een sms versturen om een beeld verbinding tot stand te brengen. Als u een 06-nummer heeft ingevoerd en op 'verstuur de sms' heeft geklikt zal er vanuit WeSeeDo een SMS worden ...
    • Mijn gesprekken vallen uit / haperen

      Het kan voorkomen dat gesprekken uitvallen of haperen, dit kan te maken hebben met meerdere factoren. Om een goede beeldbel verbinding tot stand te brengen bent u afhankelijk van een aantal factoren. De twee belangrijkste factoren zijn een goede ...
    • Notificatie mailtjes behandelen

      Kan ik de notificatiemailtjes die ik krijg uitzetten? WeSeeDo stuurt notificatie mailtjes als er een afspraak is gemaakt of wordt geannuleerd en herinneringsmailtjes 24 uur voordat de afspraak begint, wanneer de afspraak minimaal 36 uur van te voren ...