De camera werkt niet
 
  Wanneer u een melding krijg dat de camera niet gedetecteerd kan worden dan heeft dit vaak te maken met dat de camera niet gebruikt kan worden door de webbrowser.
 
 Is de camera goed geïnstalleerd?
 Windows
 
  In 
Windows kunt u via 
Windows+X en dan 
Apparaatbeheer kijken of de camera wel goed geïnstalleerd is. 
 
 
  
 
 
  Wanneer u zeker weet dat de camera aangesloten is en hij staat niet zichtbaar onder Camera's of Beeldapparaten (camera's en scanners), controleer dan toch nogmaals of de camera correct is aangesloten, probeer desnoods een andere USB-poort indien mogelijk en of de juiste stuurprogramma's zijn geïnstalleerd. In enkele gevallen is het zelfs mogelijk dat, om veiligheidsredenen, de camera in de BIOS is uitgeschakeld. Raadpleeg de gebruikershandleiding van u PC of laptop om dit te controleren.
 
 MacOs
 
  Onder MacOs kunt u links bovenin gaan naar het Apple-icoon en vervolgens naar Over deze Mac. 
 
 
 
  Wanneer u nu op de knop 
Systeemoverzicht klikt, krijgt u een scherm net alle aangesloten apparaten te zien. Onder 
camera zou de camera moeten staan. Staat deze daar niet, controleer dan of alles correct is aangesloten. 
 
 Is de camera in gebruik door een andere applicatie?
 
  Het kan ook voorkomen dat de camera al gebruikt wordt in een andere applicatie. Sluit alle applicaties af die eventueel gebruik van de camera kunnen maken. Denk aan bijvoorbeeld Skype, Teams, Zoom, etc.. 
 
 Staan de privacy instellingen goed?
 
  Wanneer de privacy instellingen niet goed staan, kan dit voorkomen dat uw browser gebruik mag maken van de camera. Controleer deze daarom goed.
Ga voor meer informatie naar
 privacy instellingen instellen.
 
Windows
 
  Ga naar Start => Instellingen en klik op privacy. Eventueel kunt u ook het Startmenu openen en zoeken op Privacy. Klik in de linker kolom op camera om de instellingen te zien. 
Controleer of de toegang tot de camera voor de pc/laptop is ingeschakeld.
 
 
  Controleer vervolgens of Bureaublad-apps ook wel toegang tot de camera hebben en of Google Chrome in de lijst staat. Staat Chrome hier niet in, dan kan het ook zijn dat Chrome niet als uw standaard browser is ingesteld.
 
 MacOs
 
  Onder 
MacOs kunt u 
links bovenin gaan naar het 
Apple-icoon en vervolgens naar 
Systeemvoorkeuren.
  
  
   
  
  
   Ga nu naar 
Beveiliging en Privacy en kies uit de lijst aan de linkerkant voor de 
Camera
 
  
   Zorg dat de Google Chrome is aangevinkt, zodat deze de camera ook daadwerkelijk kan benaderen.