Waarom werkt schermdelen niet op iPads, tablets en smartphones?
Schermdelen is momenteel niet beschikbaar op iPads, tablets en smartphones bij het gebruik van WeSeeDo. Dit komt door beperkingen die Apple en andere fabrikanten opleggen aan webbrowsers op mobiele apparaten. Omdat WeSeeDo volledig in de browser werkt en geen aparte app heeft, kunnen we deze functionaliteit niet toevoegen.
Hoe komt dit?
- Beperkingen van iOS en Android
Apple staat in Safari op iOS en iPadOS geen schermdeling toe via WebRTC-technologie. Dit betekent dat elke webgebaseerde oplossing (zoals WeSeeDo) geen scherm kan delen op een iPhone of iPad.
Ook andere browsers op iOS (zoals Chrome en Firefox) maken gebruik van de Safari-engine en hebben dezelfde beperking.
- Geen ondersteuning in mobiele browsers
Op Android-apparaten bieden sommige browsers (zoals Chrome) beperkte schermdelingsmogelijkheden, maar dit werkt niet consistent.
iOS-gebruikers kunnen alleen schermdelen via native apps of via macOS Safari of andere browsers
op een desktop/laptop.
Oplossing:
Als schermdelen noodzakelijk is, raden we aan om een desktop of laptop te gebruiken met Google Chrome, Microsoft Edge of Firefox. Deze browsers ondersteunen schermdeling volledig en zonder beperkingen.Helaas kunnen wij dit niet aanpassen, omdat dit een beperking is van Apple en andere besturingssystemen. Mocht WebRTC in de toekomst ondersteuning toevoegen voor schermdelen in mobiele browsers, dan zullen we dit uiteraard direct beschikbaar maken.
Related Articles
Waarom werkt mijn microfoon niet?
Soms kan het voorkomen dat de microfoon niet werkt bij een gesprek. Een veel voorkomend probleem is dat de microfoon wordt gereserveerd door een andere applicatie of dat de instellingen voor bijv. privacy niet goed staan. Windows Druk op WIN+R Type ...
Waarom doet mijn camera het niet?
De camera werkt niet Wanneer u een melding krijg dat de camera niet gedetecteerd kan worden dan heeft dit vaak te maken met dat de camera niet gebruikt kan worden door de webbrowser. Is de camera goed geïnstalleerd? Windows In Windows kunt u via ...
Waarom zie ik een grijs scherm en/of een rode driehoek?
Waarom zie ik een grijs scherm? Het grijze scherm met een rode driehoek rechtsonderin het scherm kan veroorzaakt worden door twee verschillende situaties. Als er wel een verbinding tot stand kan worden gebracht en het gesprek verloopt verder soepel, ...
Waarom loopt mijn beeld niet synchroon met mijn geluid?
Wanneer het beeld en geluid niet synchroon lopen, is dat meestal te wijten aan de internetverbinding of aan de gebruikte hardware. Voor het testen van de internetverbinding kun je gaan naar https://weseedo.speedtestcustom.com/. Kijk hier vooral naar ...
WeSeeDo en PharmaPartners
WeSeeDo en PharmaPartners hebben de handen ineengeslagen om veilig beeldbellen vanuit de verschillende zorgsystemen van PharmaPartners zo makkelijk mogelijk te maken. Dat betekent dat zorgverleners vanaf nu ook vanuit Medicom en Pharmacom veilig en ...